سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام فردوسی پور

حوزه/ یکی از بسترهای ظهور آقا امام زمان(عج) از بین رفتن فساد است؛ چیزی که بیش از حد معمول از اعتدال خارج شود یعنی بی‌نظمی، همچنین خارج شدن از هدایت و راهنمایی‌های اهل بیت(ع) عامل فساد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی‌پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در سلسله برنامه‌های تبلیغی حرم مطهر رضوی، ویژه شعبان المعظم اظهار داشت: یکی از بسترهای ظهور آقا امام زمان(عج) از بین رفتن فساد است؛ چیزی که بیش از حد معمول از اعتدال خارج شود یعنی بی‌نظمی، همچنین خارج شدن از هدایت و راهنمایی‌های اهل بیت(ع) عامل فساد است.

وی با بیان این که اولین راهکار برای از بین رفتن فساد، بصیرت و آگاهی است، ابراز داشت: به دنبال یادگیری مسائل دینی و مسائل اجتماعی که مربوط به تکالیف ماست باشیم و به دیگران هم یاد دهیم که اگر انسان  آگاهی‌هایش را نسبت به خود و اجتماع افزایش دهد فساد روز به روز رو به اضمحلال می‌رود.

وی افزود: تجارت و کسب و کار نیازمند کسب آگاهی احکام  اقتصادی است که مبادا انسان دچار ربا و غش در معامله شود، ولی متأسفانه امروز بسیاری از کسانی که به بازار ورود پیدا می‌کنند از مسائل دینی این حوزه آگاهی‌ ندارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدهای قرآن کریم، بر تأمل و تفکر که باعث رشد و فهم می شود، لذا اگر حرکات و سکنات آدم از روی عقل و تدبر باشد، ثوابش از عبادت‌‌‌های 70 ساله برتر است.

وی بیان کرد: امروزه با رشد تکنولوژی، وجود فضاهایی مجازی و مسائل جدید رایج در جامعه، آگاهی‌‌ مردم از کوچک تا بزرگ افزایش پیدا کرده است اما باید مراقب بود که از این فضا به درستی استفاده شود تا در مسیر انحراف قرار نگیریم.

حجت الاسلام فردوسی‌پور، "محبت زیاد و کاذب"، "لجاجت" و "آرزوهای دراز" را از موانع کسب آگاهی و فهم قلمداد کرد و افزود: به فرموده رسول اکرم(ص): "انسان وقتی چیزی را دوست بدارد کور و کر می‌شود" مثل عشق‌های مجازی امروز که طرفین به ملاک‌ها و معیارهای صحیح ازدواج توجه نمی‌کنند، در واقع علتش محبت‌های زیادی است که نسبت به هم دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نسبت به حرف حق نباید لجاجت کرد؛ لجاجت یعنی عمل نکردن به مسائلی که انسان نسبت به آنها آگاه می‌شود، گفت: آرزوهای دراز نیز مانع فهم انسان می شود زیرا او را به مسیرهای نادرست و انحرافی سوق می‌دهد، بنابراین برای آگاهی و رشد نباید به دنبال آرزوهای رفت و از آنها تبعیت کرد./

انتهای پیام/ ت

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha